Villkor & Info

Köpvillkor

VIKTIGT OM DINA PERSONUPPGIFTER

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter.

I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår Privacy Policy.

I korthet kan våra policy beskrivas på följande sätt:
Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig.
Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring.
Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt.

Har du frågor kring dina personuppgifter kan du kontakta oss på info@shoptajm.se.

 

Beställning och köpvillkor

Du måste ha fyllt 18 år för att kunna göra en beställning hos oss, i annat fall krävs målsmans godkännande.
Beställningar kan göras via hemsidan och kommer då att bekräftas via e-post.
Vårt lagersaldo indikerar om vi har varan i lager.

Priser och betalning   

Alla priser som visas på hemsidan är inklusive moms. Kostnad för frakt tillkommer. Eventuella kreditkostnader från vår samarbetspartner Billmate kan tillkomma.
Vi reserverar oss för prisändringar och eventuella felskrivningar.

Följande betalningssätt är möjliga hos oss.  

Handla nu – betala först efter leverans!
När du betalar via faktura administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket billmate. Detta innebär att du handlar tryggt och enkelt. Du slipper uppge dina kortuppgifter, och betalar först efter det att du mottagit dina varor Fakturan skickas via e-post.
Detta erbjuder vi dig:

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • 14 dagars betalningstid
  • Du behöver aldrig lämna ut känslig information
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Tillgång till dina fakturor via billmate online
  • Möjlighet till delbetalning

Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via Bisnode och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. eFinance behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

Villkor för delbetalning

Via eFinance Nordic AB kan vi erbjuda dig möjligheten att delbetala ditt köp med billmate delbetalning. Du väljer själv om du vill lägga delbetalning på 3,6 eller 12 månader. Givetvis går det även att betala hela summan eller en större del av den inom avtalsperioden utan extra kostnader. För att kunna välja delbetalning måste du vara över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som görs i samband med köpet. Fakturorna skickas via e-post.
Varför billmate delbetalning?

  • Du får alltid varan levererad till dig innan du betalar
  • Få längre kredittid med billmate delbetalning
  • Alltid samma räntesats oavsett storlek på köp och antalet månader du väljer
  • Första betalningen sker först nästkommande månad
  • Tillgång till dina fakturor via billmate online

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr med billmate delbetalning 12 månader är uppläggningsavgiften 295 kr. Den gällande årsräntan är 12 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 24.91 %. Kreditköpspriset är 11400 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 950 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker varje månad under ett års tid.
Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelse-/ förseningsavgift samt dröjsmålsränta om 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. För att kunna beställa mot faktura måste beställaren vara ett registrerat svenskt företag eller en person över 18 år, vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Kreditprövningen kan i vissa fall innebära att en kreditupplysning tas. I sådana fall kommer ni bli meddelade om detta via e-post. Kreditupplysningen sköts via Bisnode och är inget som belastar när man ansöker om kredit hos kreditinstitut.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. eFinance behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkoll samt marknadsföring. Personnummer kan används som kundnummer i kundhanteringssyfte.
eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

När du betalar via kort administreras detta av eFinance Nordic AB under varumärket billmate. Dettainnebär att du handlar tryggt och enkelt.
Vi accepterar betalningar med Visa och MasterCard. Betalväxeln är certifierad för PCI DSS Level 1 och lösningen är även licensierad för 3D-Secure (MasterCard SecureCod och Verified by Visa). När du ska betala blir du förflyttad till en krypterad sida där betalningen sker. Ingen behandling av kortnummer sker hos butiken.
eFinance Nordic AB, organisationsnummer 556918-4129, telefonnummer 040-30 35 00.

Frakt

Frakt tillkommer med 49:- på normalorder. Vi använder oss av Posten och Schenker för leverans. Önskas särskild leverans eller övriga frågor angående frakt var vänlig skicka ett e-postmeddelande till info@shoptajm.se

Beställer du våra engångsartiklar så skickas dom direkt från vår samarbetspartner via UPS eller Posten med en leveranstid på 3-5 dagar.

.
Ej uthämtat paket

Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket på utlämningsstället. Om du inte hämtar ut paketet inom den tiden returneras det till oss. För ej uthämtade paket faktureras du som kund  350:- för frakt och administrativa avgifter.

Leveranstid

Vi levererar din beställning normalt inom 1-5 arbetsdagar från det att din ordern mottagits. Under långhelger kan leveransen ta något längre tid.

Beställer du våra engångsartiklar så skickas dom direkt från vår samarbetspartner via UPS eller Posten med en leveranstid på 3-5 dagar.

Information om ångerrätt: 

Produkten skall vara i säljbart skick med oskadad förpackning. Ångerrätten gäller ej för vara specialbeställd eller specialtillverkad för dig som kund. Du har en generell lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Du kan ej nyttja ångerrätten med stöd i svensk lag på varor vars plombering har brutits, varor som tappar sitt värde (exemeplvis livsmedel) vid leverans. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten. Vid nyttjande av ångerrätten återbetalas hela summan.

Information om reklamation

Meddela oss varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt varan är fel till info@shoptajm.se. När du har meddelat oss så skickar vi en förbetald returfraktsedel och anvisningar till dig. Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. Dock senast 8 dagar efter mottagna varor. Du har enligt lag, reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället. Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Retur skall ske inom 14 dagar från leveransdagen under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick.

Information om Force Major

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.